Powered By Blogger

2011. január 17., hétfő

Kod elottem, kod utanam..avagy merre visz az ut angolorszagban


Ekezetek nelkul...mar megint. Ismet mehetnekem volt es igy most itt vagyok Mirfield-ben egy anglikan lelkeszkepzoben. Kik is az anglikanok, miert is nem teologia ,hanem lelkeszkepzo? Szep lassan ki fog derulni.

Anglia. Mas bizony, mint Amerika. Es masabb, mint Magyarorszag.
Lassunk nehany peldat arra, honnan tudja az ember, hogy Angliaban van:
- nem engedi beulni a sofort a jobb oldalra
- mixelnie kell a vizet (kulon csap a hidegnek es a melegnek,aztan talald ki, hgy mosakodsz langyos vizben
- a neten a nyito oldal nem a google, hanem az idojaras
- felvaltva hallod a lovely, king, wonderful kifejezeseket es valahogy hianyzik az awesome, gorgeous,brilliant.
- a vendegszeretet ahelyett, hogy elhalmozna elmenyekkel (amerika egyik latnivalobol a masikba visz) nyugodtsagot es 5orai teat nyujt (ami szuperjo!!!)
- Nem give a call, hanem give a ring
- silverware cutlery, hacsak nem tenyleg ezustbol keszul


Az elso estemet egy nyugdijazott puspokkel Bishop Ruperttel es felesegevel(aki nemet evangelikus) Gesine toltottem. Mintha hirtelen nagyszuloket kaptam volna. Etettek, itattak, pihentettek. Bishop Ruperttel megittam eletem elso whiskey-et mikozben a kandalloban lobogott a tuz (akarmilyen gicsesen hangzik probaljatok ki)(tisztan ,aztan vizel, hogy tudjam melyik izlik) es felesege pedig hamisitatlan tejes teat es zabkasat keszitett reggelire. Egy regi valaha volt gyapjukeszito hazban laknak. Kobol, fagerendakkal.
Masnap istentiszteletre mentunk es ebed utan korbevittek a kornyezo falvakban.
Este irany Mirfield/vonattal, egyedul ;-).
De errol majd maskor...a rugalmas angolokrol...ugye hihetetlen?

Nincsenek megjegyzések: