Powered By Blogger

2011. június 9., csütörtök

Elég

Ennél a pontnál szoktunk, szoktam kiszállni és ez az érzés kapott el az Újszövetségi szigorlatra készülve kb. egy nappal a vizsga előtt. Fáradt is voltam, az alapok sem voltak meg,tudtam, hogy nem fogok tudni átnézni mindent (részint, mert nem osztottam be jól az időmet) és eljött az az idő,amikor lelki erőm sem volt folytatni. Arról nem is beszélve, hogy mindenki lehurrogott, amikor megpendítettem, hogy itt valószínűleg rezegni fog a léc és esély van rá, hogy nem sikerül.
Elég.
Ebből elég.
Megpróbáltam nem engedni a rezignáltságomnak egy nagy léle(k)gzetet véve megint nekiláttam a fordításnak . Korinthusi gyülekezethez írott 2. levél vége.

εἴρηκέν μοι Ἀρκεῖ σοι χάρις μου· γὰρ δύναμις ἐν ἀσθενείᾳ τελεῖται.

Szó helye

Görög alak

Magyar jelentés

Szófaj

Elemzés

Szótári alak

Változatok

2Kor 12,9,4

Ἀρκεῖ

elég

verb.

A.praes.impf.sg.3.

ἀρκέω

nincsenek
Szótári információk: elégedettnek lenni, megfelelőnek lenni
Isten így szól: Elég neked az én kegyelmem, mert az erő által ér célhoz.

Amikor az én "elég" szavam a feladást jelentik, úgy tűnik Isten ilyenkor kezd egy új szakasz. Tanulhatok bármit, ha Ő úgy akarja nem fog sikerülni. Ha készülök,nem érek végig és hiányosak az ismereteim, de ő úgy akarja ,akkor meglesz az. (persze kísérteni nem ér:-)!Dolgozhatok, ügyeskedhetek egyedül teljes erőmből és sehova sem jutok, vagy beletehetem,amim van és a többit rábízhatom. Nálam az "elég" az,amikor utolsó erőmmel kilehelem a lelkemet (kb.) , Istennél pedig az,amikor vesz egy nagy levegőt.
Egy pillanatra megpihentem, leeresztve kiengedtem a kezemből az egész görcsösségemet és elmormoltam,amit minden vizsga előtt szoktam: Uram, tudod, nem azt kérem, hogy csodát tégy, csak azt, hogy a belefektetett munkát áldd meg.
Megáldotta: mert valóban elég.

Ἀρκεῖ (akrei)-Mentsd el a szótáradba.

Nincsenek megjegyzések: